Section outline

    • Źródło: grafika własna

    • Organizacja czasu i miejsca

      Celem naszej pierwszej lekcji jest zrozumienie wpływu środowiska na naukę. Poznamy jakie znaczenie ma otoczenie i organizacja przestrzeni dla skutecznej nauki. Cel ten obejmuje świadomość wpływu hałasu, porządku, czy światła na zdolność koncentracji i efektywność nauki.
      Rozwiniemy również umiejętności planowania czasu. Dowiemy się jak skutecznie zarządzać swoim czasem, planować zadania i przerwy w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać potencjał nauki. Cel ten ma na celu rozwinięcie umiejętności organizacji czasu w celu zwiększenia produktywności.

      Pod koniec jest do wykonania obowiązkowe zadanie, proszę zapoznać się z treścią i je odesłać.

      Na końcu tematu znajdują się fiszki w formie obrazków. Zachęcam aby je pobrać i wydrukować lub zapisać sobie na telefonie i móc często do nich wracać uśmiech


    • Praktyczne metody nauki

      Pierwszym celem dzisiejszego spotkanie będzie kształtowanie umiejętności organizacji materiałów do nauki. Nauczymy się praktycznych sposobów organizacji informacji, tworzenia notatek, a także korzystania z różnych narzędzi, takich jak diagramy czy tabela, aby zobrazować i uporządkować zdobytą wiedzę.
      Uczenie metod planowania nauki. Cel ten obejmuje rozwijanie umiejętności planowania nauki, określania celów krótko- i długoterminowych, oraz tworzenia realistycznych harmonogramów nauki.
      Podnoszenie samoregulacji i samokontroli. Lekcja kształtuje umiejętność samodzielnego monitorowania postępów w nauce, oceny efektywności zastosowanych metod, oraz dostosowywania strategii naukowych w zależności od potrzeb.

      Na końcu tej lekcji znajduje się zadanie do wykonania i przesłania!

      Powodzenia uśmiech


    • Źródło: Bartek Kłosiński; Jak Się uczyć

    • Najczęściej popełniane błędy

      Cele lekcji 3:

      Świadomość błędów naukowych. Zrozumiemy i zidentyfikujemy najczęstsze błędy popełniane podczas nauki, takie jak powierzchowne czytanie, brak koncentracji, czy zbyt późne planowanie nauki.

      Rozpoznawanie źródeł błędów. Cel ten obejmuje naukę rozpoznawania i analizowania źródeł błędów, takich jak brak zrozumienia treści, nieefektywne notowanie, czy też zbyt długie odkładanie nauki na ostatnią chwilę.

      Uczenie strategii unikania błędów. Lekcja obejmuje naukę konkretnych strategii unikania błędów, takich jak systematyczne planowanie czasu, skupienie uwagi podczas nauki, czy też stosowanie różnych technik zapamiętywania.

      Na końcu tej lekcji znajduje się zadanie do wykonania i odesłania oraz fiszki dla utrwalenia wiadomości.

      Miłej nauki smile


    • Forum dotyczy najczęściej popełnianych błędów podczas na nauki, oraz sposobów jak ich unikać.

    • Motywacja i koncentracja

      Celem dzisiejszej lekcji będzie identyfikacja czynników motywujących. Zidentyfikujemy Wasze własne źródła motywacji, takie jak cele osobiste, aspiracje zawodowe czy zainteresowania, aby lepiej dostosować proces nauki do własnych potrzeb.

      Uczenie Strategii Motywacyjnych. Przekażę Wam konkretne strategie motywacyjne, takie jak wyznaczanie krótkoterminowych celów, nagradzanie siebie za osiągnięcia, czy też szukanie inspiracji w sukcesach innych osób.

      Uwzględnione będzie również promowanie zrównoważonej motywacji - Promowanie długofalowej, zrównoważonej motywacji, z uwzględnieniem rozwijania nawyków, które utrzymają chęć nauki na przestrzeni czasu.

      Na końcu tematu proszę zapoznać się z zadaniem i odesłać!

      Powodzenia smile


    • Źródło: Bartek Kłosiński; Jak Się uczyć

    • Codzienne treningi

      Cele dzisiejszego tematu:

      1. Zrozumienie znaczenia regularnych treningów w procesie nauki i zdobywania nowych umiejętności.

      2. Wskazówki dotyczące skutecznych strategii uczenia się, które można włączyć do codziennej rutyny.

      3. Jak budować nawyki uczenia się, aby utrzymać regularność treningów.

      4. Poznają narzędzia i techniki, które wspierają systematyczne podejście do nauki.

      5. Zostaną zachęceni do opracowania planu codziennych treningów, który będzie dostosowany do ich indywidualnych celów edukacyjnych.

      Poprzez osiągnięcie tych celów, poczujecie się zmotywowani i wyposażeni w narzędzia potrzebne do skutecznego treningu umiejętności i zdobywania wiedzy każdego dnia.

      Na końcu tematu znajdują się fiszki z powtórką. Koniecznie je przejrzyjcie i najlepiej pobierzcie i wydrukujcie.

      Miłej nauki smile

  • Podsumowanie kursu

    Podsumowanie kursu z tematu "Psychologia Uczenia się":

    W trakcie naszego kursu "Psychologia Uczenia się" przeanalizowaliśmy złożony proces, który kieruje naszym zdolnością do przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności. Pogłębiliśmy nasze zrozumienie różnych aspektów psychologii związanych z nauką, co pozwoliło nam spojrzeć na proces edukacyjny z nowej perspektywy.

    Podczas kursu zdobyliśmy wiedzę na temat różnych teorii uczenia się, takich jak behawioralne podejścia, teorie poznawcze i konstruktywistyczne. Zrozumieliśmy, jakie czynniki wpływają na skuteczność procesu edukacyjnego, w tym motywację, inteligencję emocjonalną i indywidualne style uczenia się.

    Przeanalizowaliśmy również techniki skutecznego uczenia się, takie jak aktywne czytanie, samoocenianie, czy techniki pamięciowe, a także zrozumieliśmy, jakie czynniki wpływają na tworzenie i utrzymanie nawyków edukacyjnych.

    Kurs skupiał się również na psychologii nauczyciela i ucznia, biorąc pod uwagę aspekty społeczne i emocjonalne procesu edukacyjnego. Omówiliśmy strategie radzenia sobie ze stresem związanym z nauką, rozwijania pozytywnego podejścia do wyzwań edukacyjnych oraz budowania efektywnej komunikacji w środowisku edukacyjnym.

    Ważnym elementem kursu było także zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności metakognitywnych, czyli zdolności do planowania, monitorowania i oceny własnego procesu uczenia się.

    Dzięki temu kursowi uczestnicy zyskali nie tylko teoretyczne podstawy psychologii uczenia się, ale również praktyczne narzędzia do poprawy swojej efektywności edukacyjnej. Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza będzie im służyć nie tylko w sferze akademickiej, ale również w życiu codziennym, pomagając w ciągłym rozwoju osobistym i zawodowym.

    Dziękuję Wam za udział w tym kursie uśmiech

    Przed Wami została już do wypełnienia tylko ankieta oraz test sprawdzający Waszą nabytą wiedzę.
    Powodzenia!!!