Moduł „Filozofia nowych mediów” przedstawia wyzwania, jakie media elektroniczne stawiają współczesnemu człowiekowi, przekształcając niemal wszystkie dziedziny jego aktywności. W pierwszym rzędzie moduł podejmuje zagadnienia odpowiedniości i wystarczalności tradycyjnych dziedzin filozoficznych i ich aparatury pojęciowej wobec nowych problemów. Dyskutowany jest także podział i charakterystyka nowych i starych mediów w celu wypracowania odpowiedzi na pytania: jak można uprawiać filozofię nowych mediów, jak się ma domniemana ponadczasowość problemów filozofii do zagadnień związanych z tzw. wysoką techniką? Jedną z najważniejszych kwestii modułu jest analiza zjawiska wirtualności – wskazanie źródeł pojęcia i usytuowanie go wobec innych kategorii pochodzących z historii filozofii m.in. takich jak aktualność i realność, i wreszcie charakterystyka samego fenomenu. Problem poznania i percepcji w medium pociąga za sobą semiologiczne rozważania nad referencją oraz klasyczną koncepcje znaku i obrazu wraz z ich modyfikacjami u teoretyków współczesnych mediów. Czy mamy do czynienia ze zmianą modelu kultury z guttenbergowskiej galaktyki druku na cyfrową hybrydę?