Zarządzanie sobą w czasie
Completion requirements
Poniżej kilka metod zarządzania czasem. Oczywiście metod jest więcej i każdy może wybrać coś dla siebie, te przedstawione są najbardziej uniwersalne.
POMODORO - polega na tym, iż osoba skupia się tylko na wyznaczonym zadaniu przez 25 minut, a następne 5 odpoczywa. SPORZĄDZENIE PLANU DNIA - wraz z godzinami i ustawionymi priorytetami. Będziesz chciał go zrealizować, a poza tym odpadną wymówki, że "jeszcze mam czas" ;) ZASADA 60/40 - Mając zrobić jakieś zadanie, przeznaczmy na niego 40% więcej czasu niż spodziewamy się, że zajmie - zakładamy, że w międzyczasie wypadnie dużo rzeczy, więc de facto skończymy to zadanie później, ale spędzimy nad nim tyle samo czasu, np.: kiedy zakładamy, że zrobienie raportu czy pracy zaliczeniowej zajmie nam 6h, to przeznaczmy na to 10h - przecież w międzyczasie będziemy musieli coś zjeść (prawdopodobnie też to jedzenie przegotować), wyprowadzić psa na spacer, odpisać na ważnego e-maila czy odebrać telefon - to wszystko zajmuje nam czas, którego nie przeznaczamy na pisanie. |
---|