Warsztaty

Odp: Metodyka opracowania kursów w systemie MOODLE

by Eugenia Smyrnova-Trybulska -
Number of replies: 0
Panie Magistrze, Pan praktycznie sam odpowiedział na swoje pytanie. Zadanie, zaproponowane przez Pana jest rewelacyjne, bardzo kreatywne i może być zrealizowane właśnie w taki sposób: rozpoczęcie w formie czatu, potem studenci przygotowują jakieś "twarde" propozycje, które wzajemnie oceniają a potem na znowu na czacie decydują o finale całej akcji pt "Wizyta studentów". Co do strategii oceniania, ich istnieje kilka: Brak oceny, Ocenianie sumacyjne (składowe: opis składowej zadania, skala oceniania, waga ocenianego elementu (domyślnie każdy z elementów ma jednakowy wpływ na ocenę końcową), Stopień wystawiany na podstawie ilości błędów, Oceny zgodne z pewnym kryterium). Uważam, że ocenianie sumacyjne jest najbardziej obiektywnym, ale w zależności od celów dydaktycznych oczywiście mogą być wybrane inne strategii i skonfigurowane proporcji wag ocen studentów i prowadzącego i inne opcje. Również bardzo wartościową jest Ocena zgodne z pewnym kryterium (określonym na przykład przez wykładowce, lub wspólnie ze studentami na czacie).
Z poważaniem,
EST