FORUM WYMIANY WIADOMOŚCI

 
 
Picture of Smyrnova-Trybulska Eugenia
Struktura kursu
by Smyrnova-Trybulska Eugenia - Wednesday, 10 December 2008, 3:59 PM
 
Umieszczam w tym temacie kilka pytań, dotyczacych różnych ważnych aspektów konfiguracji składowych kursu , przesłanych drogą meilową przez Pani Mgr A.Matugę, za co Pani bardzo dziękuję, wraz z odpowiedziami. Uważam, że dodatkowe komentarze bedą ważne i ciekawe dla wszystkich autorów kursów:

Pytanie 1.
Zzrozumiałam, że każda lekcja ma sie kończyć pytaniem i tak zrobiłam np. na 1 i 2 stronie. Tak jak Pani mówiła - podkreślić, kursywą itd, ale słayszałam, że pytania mają być na nastepnej stronie. W 2. leckji tak zrobiłam, bo tam mam więcej pytań do str. 2. Czy to jest ważne, żeby było jednolicie?

Odp.
Można zastosować różne sposoby komponowania tekstu i pytan w różnych lekcjach, wszystko zależy od celów lekcji. Uważam, że Pytanie może być na tej samej stronie, co i teoria, kolejnepytania na odrębnych stronach, jeśli celem lekcji jest Zapoznanie się z nową wiedzą. Jeśli celem jest utrwalenie wiedzy, lub usystematyzowanie, powtórzenie, to lepiej, żeby wszystkie pytania były na odrębnych stronach, a nie na jednej stronie z teorią.

Pytanie 2.
Po pierwszej lekcji dałam HotPot, bo to jest kontynuacja tego, co w lekcji tylko w formie ćwiczenia dla studenta. Narazie zrobiłam 5 luk, ale potem będę chciała zmienić na więcej. Czy to będzie możliwe?

Odp.
Oczywiście, dodanie większej ilości luk w tym samym quizie póżniej jest możliwe. Jedynie trzeba odpowiednio edytować źródłowy plik w zarejestrowanej lub licencyjnej wersji programu Hot Potatoes, zapisać lepiej pod inną nazwą, a potem na nowo importować na serwer umieszczając w kursie w odpowiednim miejscu.

Pytanie 3.
Pojawia się pytanie w jakiej formie umieścić listening. To musi być w ten sposób, że razem będzie:
- polecenie
- głośniczek z nagraniem
- może zdjęcie, jak się uda
- ćwiczenie - wielokrotny wybór lub true/false/not stated.
Czy to zrobić jako strona w lekcji, a zaraz po tym quiz? Czy jakoś inaczej?

Odp.
Listening można zrealizować w kursie na kilka różnych sposobów:
1) Dodać etykietę (Np. "Odtwórz i odsłuchaj plik dźwiękowy (narracje głosową) i odpowiedź na pytania testu"). Dodać plik dźwiękowy poprzez Dodaj zasób->Odsyłacz do pliku (pojawi się ikonka z głośniczkiem). Poniżej dodać odpowiednij Test lub Zadanie.
2) inny sposób - tak jak zaproponowała Pani - strona w lekcji z importowanym plikiem dźwiękowym (link do odpowiedniego pliku, przypisany do tekstu lub obiektu graficznego, np. głośniczka), można dodać komentarze, zdjęcia, a zaraz po tym quiz.

Pytanie 4.
Czy teraz, jak moduły mają być na 4 godziny, można dać 3 lekcje?

Odp.
Jak najbardziej lekcji może i powinno być kilka, w większym module - nawet 3-4 (lub więcej dodać plików tekstowych, prezentacji, etc.). Jedynie trzeba pamiętać o sumarycznej ilości czasu, przeznaczonego na prace studenta w trybie online - 4 godz. dydaktyczne.

Dziękuję za pytania.





 

(Edytowany przez Paweł Pawełczyk - piątek, 28 listopad 2008, 19:54)