Komunikacja międzykulturowa w świecie biznesu. Klasyfikacja kultur w aspekcie kontaktów handlowych: propartnerskie i protransakcyjne, ceremonialne i nieceremonialne, hierarchiczne i egalitarne, polichroniczne i monochroniczne, powściągliwe i ekspresyjne.
- Pojęcie i istota komunikacji kulturowej.
- Międzynarodowa płaszczyzna komunikacji.
- Wielokulturowość a międzynarodowość.
- Parawerbalne i niewerbalne sposoby porozumiewania się.
- Personologia, proksemika i kody kulturowe.
- Rola zmysłów w procesie komunikacji.
- Niewerbalna komunikacja międzykulturowa.
- Kultura i jej miejsce w komunikacji ludzkiej. Kultura jako komunikacja. Kulturowe postaci komunikacji.
- Typy kultur narodowych w perspektywie komunikacji.
- Kultura zachodnia a kultura wschodnia. Europejczycy w świetle wymiarów kultury.
- Rosjanie jako przykład kultury narodowej. Rosjanie a inni Słowianie. Rosjanie i Polacy w aspekcie porozumienia międzykulturowego.
- Prowadzący: Karwacka Monika