Komunikacja międzykulturowa w świecie biznesu. Klasyfikacja kultur w aspekcie kontaktów handlowych: propartnerskie i protransakcyjne, ceremonialne i nieceremonialne, hierarchiczne i egalitarne, polichroniczne i monochroniczne, powściągliwe i ekspresyjne.
- Pojęcie i istota komunikacji kulturowej.
 - Międzynarodowa płaszczyzna komunikacji.
 - Wielokulturowość a międzynarodowość.
 - Parawerbalne i niewerbalne sposoby porozumiewania się.
 - Personologia, proksemika i kody kulturowe.
 - Rola zmysłów w procesie komunikacji.
 - Niewerbalna komunikacja międzykulturowa.
 - Kultura i jej miejsce w komunikacji ludzkiej. Kultura jako komunikacja. Kulturowe postaci komunikacji.
 - Typy kultur narodowych w perspektywie komunikacji.
 - Kultura zachodnia a kultura wschodnia. Europejczycy w świetle wymiarów kultury.
 - Rosjanie jako przykład kultury narodowej. Rosjanie a inni Słowianie. Rosjanie i Polacy w aspekcie porozumienia międzykulturowego.
 
- Prowadzący: Karwacka Monika