Aktywność ekonomiczna jest istotną sferą działalności człowieka, która zdaje się pozostawać nieco z boku zagadnień, będących przedmiotem zainteresowania psychologii. Tymczasem relacje człowieka ze światem rządzonym regułami ekonomicznymi stanowią nieomal centralny problem codzienności. Zajęcia pokazują wzajemne przenikanie się mechanizmów psychologicznych i ekonomicznych. Pomagają zrozumieć z jednej strony jak człowiek tworzy rzeczywistość ekonomiczną, a z drugiej – jak ekonomia (w sensie specyficznego rodzaju związków ze światem zewnętrznym) kształtuje jednostki i relacje międzyludzkie. W trakcie zajęć studenci przyswajają teorie i koncepcje wyjaśniające zachowania ekonomiczne człowieka w kulturze, którą socjologowie określają mianem konsumpcyjnej. Nabywają umiejętności dostrzegania problemów człowieka, będącego zarówno podmiotem, jak i przedmiotem „na wolnym rynku”, który rozumiany jest nie tylko jako rzeczywistość ekonomiczna, ale również psychologiczna, sięgająca w głąb sposobu percepcji świata i siebie samego, tożsamości jednostkowej, osobowości, kompetencji interpersonalnych i społecznych, poczucia wolności i podmiotowości.

Zajęcia przygotowują studentów – od strony teoretycznej, praktycznej i etycznej – do realizacji pewnych zadań zawodowych w biznesie i marketingu, w zakresie pomocy psychologicznej i wspierania indywidualnego rozwoju, a przede wszystkim do refleksyjnego i krytycznego uczestniczenia we współczesnej rzeczywistości ekonomiczno-społecznej.