- student ma
podstawową wiedzę na temat podmiotów oddziaływań wychowawczych,
edukacyjnych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w pedagogice
specjalnej i ich specyfice oraz możliwych efektach i konsekwencjach
- student potrafi
dokonać obserwacji i interpretacji różnych form kreowania wizerunku
niepełnosprawności oraz roli mediów i edukacji w kształtowaniu postaw
wobec niepełnosprawności
- potrafi
wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania
sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych,
a także motywów i wzorów ludzkich zachowań dotyczących niepełnosprawności
- potrafi posługiwać
się zasadami i normami etycznymi w
podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne;
przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych
- docenia znaczenie
posiadania kompetencji i znajomości wiedzy pedagogicznej oraz stosowania
dobrych praktyk dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach
społecznych (w tym niepełnosprawnych) i odnosi zdobytą wiedzę do
projektowania działań zawodowych
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań
pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań
zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w
realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie
pedagogiki