- student ma
     podstawową wiedzę na temat podmiotów oddziaływań wychowawczych,
     edukacyjnych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w pedagogice
     specjalnej i ich specyfice oraz możliwych efektach i konsekwencjach
- student potrafi
     dokonać obserwacji i interpretacji różnych form kreowania wizerunku
     niepełnosprawności oraz roli mediów i edukacji w kształtowaniu postaw
     wobec niepełnosprawności
- potrafi
     wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki  w celu analizowania i interpretowania
     sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych,
     a także motywów i wzorów ludzkich zachowań dotyczących niepełnosprawności
- potrafi posługiwać
     się  zasadami i normami etycznymi w
     podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne;
     przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych
- docenia znaczenie
     posiadania kompetencji i znajomości wiedzy pedagogicznej oraz stosowania
     dobrych praktyk dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach
     społecznych (w tym niepełnosprawnych) i odnosi zdobytą wiedzę do
     projektowania działań zawodowych
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań
pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań
zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w
realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie
pedagogiki