Seminarium ma na celu zaznajomić studentów z możliwymi strategiami i współczesnymi narzędziami budowania reputacji przedsiębiorstwa poprzez relacje z interesariuszami zewnętrznymi. W trakcie zajęć omówione zostaną oparte o teorię interesariuszy założenia, wskazujące na fundamentalne znaczenie relacji z otoczeniem dla efektywności współczesnych podmiotów biznesowych.

W trakcie zajęć przedstawione, przećwiczone i poddane krytycznej dyskusji zostaną różnorodne narzędzia, pozwalające na dobrą komunikację z interesariuszami oraz kreowanie oczekiwanych z nimi relacji. Studenci będą analizować konkretne przykłady istniejących podmiotów gospodarczych, wskazując na źródła ich dobrej - bądź złej - reputacji. Rozpatrywane będą także sposoby postępowania w sytuacjach kryzysowych, zagrażających reputacji przedsiębiorstwa.

W trakcie zajęć nacisk położony zostanie na praktyczne ćwiczenie zastosowań poszczególnych narzędzi. W tym celu omawiane będą m. in. bieżące czasopisma branżowe. Celem zajęć jest dostarczenie studentom rzetelnej wiedzy na temat znaczenia relacji i reputacji dla współczesnego biznesu oraz wyposażenie ich w skuteczne narzędzia, umożliwiające właściwą komunikację przedsiębiorstwa z otoczeniem zewnętrznym.