Kurs przeznaczony dla studentów I roku Socjologii ze specjalnością Socjologia reklamy i komunikacja społeczna. Stanowi kontynuację kursu rozpoczętego stacjonarnie, a przeniesionego online w skutek zawieszenia zajęć spowodowanego zagrożeniem epidemicznym.
Zajęcia koncentrują się na analizie reklamy jako
narzędzia promocji. Studenci poznają teorie wyjaśniające skuteczność
komunikatów reklamowych oraz mechanizmy wpływu reklamy na postawy
konsumentów. Na tej bazie studenci będą ćwiczyli umiejętności praktyczne
niezbędne w pracy przy tworzeniu strategii/kampanii reklamowej
dotyczące badania reklamy komercyjnej, społecznej i politycznej na różnych etapach jej
przygotowania, od określenia konceptu po weryfikację efektywności
przekazu. Dodatkowo, reklama przedstawiona zostanie w szerszym
kontekście – jako zjawisko przynoszące określone konsekwencje dla
społeczeństwa jak zmiana stylu życia, postrzeganie kobiet, otyłość.
- Prowadzący: Olszanecka-Marmola Agata