Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu

Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie

C

Cięcie dźwięku

Cięcie dźwięku to proces przetwarzania dźwięku polegający na wycinaniu fragmentów z dźwięku oryginalnego. Cięcie może być używane do usuwania zakłóceń, zmieniania długości utworu, tworzenia składanki z różnych źródeł dźwięku lub przygotowywania materiałów do edycji.


E

Edycja dźwięku

To proces modyfikowania nagranych dźwięków poprzez przycinanie, łączenie, dodawanie efektów, regulowanie głośności i inne operacje, aby uzyskać pożądany efekt końcowy. Jest to często używane w filmie, muzyce, reklamie i innych dziedzinach, w celu uzyskania profesjonalnego i atrakcyjnego dźwięku.

L

Looping

To proces powtarzania fragmentu dźwięku w nieskończoność, po jego pierwotnym zakończeniu. Może być używane do tworzenia tła muzycznego lub efektów dźwiękowych w filmach, grach i muzyce elektronicznej.


N

Nagware

Nagware lub annoyware (ang. annoy „męczyć, nękać, irytować”) – oprogramowanie kategorii shareware, które okresowo przerywa normalne działanie (np. przy najczęściej używanych funkcjach programu), aby wyświetlić żądanie uiszczenia zapłaty, które usunie ten komunikat. Powrót do zwykłego trybu wymaga zwykle czynnego potwierdzenia ze strony użytkownika.

Wyświetlane komunikaty mogą pojawiać się jako okna zasłaniające część ekranu, lub jako okna wiadomości, które można szybko zamknąć. Niektóre komunikaty zasłaniają ekran programu na niezmienny czas (np. 5–30 s), zmuszając użytkownika do bezczynnego czekania. Nielicencjonowane programy, których jedną z funkcjonalności jest możliwość drukowania, mogą nakładać znak wodny na wydruku. Najczęściej jednak okna dialogowe z informacjami o płatności wyświetlane są przy starcie programu bądź co pewien czas w trakcie działania.



R

Renderowanie

Renderowanie pliku to proces generowania pliku końcowego na podstawie pliku projektu, który zawiera instrukcje dotyczące tego, jak ma wyglądać i działać końcowy plik. Renderowanie może być używane w różnych dziedzinach, takich jak grafika komputerowa, animacja, architektura czy nagrywanie filmów. Renderowanie pliku polega na przetwarzaniu danych z projektu na plik końcowy, który jest gotowy do wykorzystania.